söndag 5 juli 2009

Är blod verkligen tjockare än vatten?

Coolt med kristallkrona i en rustik gammal lada, gillar såna kontraster.
Söta Helena och Mac med sina vänner

Denna slussvaktar bostad kan jag gärna bosätta mig i!


Forsande vatten vid slussen, mäktigt





Såhär gulligt var det i lokalen, ljuvliga jasminbuketter och blåklint

Kusin Carina med hennes lilla Teo

Underbara blommor som växte runt hela herrgården

Såhär sött stall var det vid herrgården! Jag vill också ha ett rött och vitt stall med blommor utanför. Ser ut som ett sött litet torp.


Efterrätt, cheesecake med passionsfrukt

Peter vid slussen


Superfin häst, korsning halvblod och quarter


Det lyckliga paret, Helena och Mac


Jag fotar mig själv




Tårta i amerikanskt tema



Denna helg flög förbi med blandade känslor. Har jobbat alla dagar och igår kväll var vi på 4th of july firande på en Herrgård utanför staden. Slattefors herrgård, bredvid slussen. Min kusin gifte sig med sin kille (man) för ett år sedan och ville nu fira det på äkta amerikanskt sätt med en 4th of july barbeque. Det var en grillbuffe bestående av helgrillad gris, ribs och potatissallad, sallad och bröd. Efter det en helt underbar efterrättsbuffe med cheesecake, brownies och frukt. Härligheten serverades i en supermysig gammal lada med takbjälkar och kristallkronor. Mycket mysigt och rustikt. Att de sedan gift sig på en ö utanför Fiji gjorde ju inte saken sämre. Underbara bilder visades, var verkligen som hämtat ur en film. Turkost hav, blommor och alldeles ensamma på ön, förutom personalen som jobbade där. Precis så skulle jag med vilja ha det. Bättre lägga pengar på en underbar resa och satsa på sig själva, än att lägga ut massa på ett kyrkligt bröllop med folk som man måste bjuda. Fast det är ju fint också...

Min ena faster var där, på tal om folk som man måste bjuda. Lika otrevlig som vanligt. Titta inte ens upp på oss då vi kom och hälsade. Då har vi inte setts på säkert flera år och Peter har de aldrig träffat. Ingen av dem frågade hur det var med oss. Kändes lite som att vi fick springa och jaga folk att prata med oss hela kvällen.
Alltså träffar jag någon som jag inte sett på flera år så frågar jag hur de mår, vad som händer i deras liv. Är inte det vanligt folkvett? Tydligen inte.. Anledningen till att de surar är för att mina föräldrar köpte en gård av farmor och farfar för typ 18 år sedan. Då bröt helvetet lös och släkten splittrades. Antar att det är därför inte lätt veta då de inget säger.

Vi promenerade i omgivningarna och mötte en tjej som red på en helt underbar häst, korsning mellan quarter och halvblod. Påminnde mig om hur sugen jag är på att ha häst igen! Tänk att bara kunna rida iväg om kvällarna, så härligt. Det finns ingen bättre frihetskänsla och inget annat är bättre för att rensa tankarna heller. Men det går ju knappt ha i en lägenhet, får binda den på uteplatsen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!