torsdag 9 juli 2009

Gulle bus och kolabullar

Våran lilla pralin (min,hihi)
Busan och jag har tagit det lugnt ikväll, mysandes i sängen. Hon håller spinnandes med om att det var det bästa vi kunde göra en regnig kväll som denna. Eller kväll är synd att säga, det har ju regnat precis heeela dagen. På väg till jobbet slank jag in på ett café för att köpa med bullar till morgonfikat. Inte för att det brukar förekomma, men tänkte att har jag bullar med mig så är chansen i alla fall större att vi verkligen sitter ner och tar det lugnt i några sekunder. Väl inne på fiket kunde man välja på kanel, blåbär och kolabullar.
- Kola, frågade jag, vad är det i dom? Började genast fantisera om olika fyllningar det skulle kunna vara in smetade i dom små härliga skapelserna. Smälta center eller plopp kanske? Utbredda till en härlig massa. De är förövrigt hur goda som helst i en sockerkaka, bara ploppa i dom så smälter dom så härligt. Bör avnjutas varm. En parentes bara....
Dumle borde gå röra till i en kolafyllning också, att jag inte tänkt på det tidigare. =) Annars kanske de haft i en smörkräm med kolasmak i bullarna? Så hela bullen smakar ljuvligt av kola... -Det är kardemumma i dom, hör jag bulltjejen svara. Kardemumma? Tala om besviken, varför inte bara kalla dom kardemummabulle då? Inget fel i kardemumma men det är inte detsamma som kola i alla fall.
-Jag tar två med blåbär säger jag och plumsar vidare ut i regnet. På jobbet berättade jag om bullarna med kola som var vanliga jävla kardemumma. Då kommer det fram att min chef varit på samma fik den morgonen, på jakt efter en räkmacka. Hon hade själv tittat på kolabullarna och undrat vad det var för gott. Själv gör hon supergoda bullar med både, kanel, kardemumma och kakao i fyllningen. Får nog be henne baka såna och ta med istället, nästa gång. Blåbärsbullarna smakade inte blåbär direkt helller, på tal om inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!