måndag 6 juli 2009

Mysig kväll

Peter
Det glada födelsedagsbarnet och söta Cissi

Anki med lilla Inez


Ewa

Kladdkaka med chokladmousse, jordgubbar och vit choklad


Supersköna och snygga skor på Ewa


Väskan jag vill ha oxå




Kaka nummer 2, kladdkaka med hallonmousse, bär och vit choklad

Tårtorna blev lyckade! Trots mitt vimsande på dagen efter bakpulver. Åkte till Willys för handla, men de var ju inte ens bakpulver i smeten. Sen då jag kom hem hade jag givetvis glömt köpa jordgubbar också som jag verkligen behövde, haha.
Fredrik bjöd på supergod lax med pesto innan och färskpotatis och sen svulla vi tårtorna. Gjorde vanlig kladdkaka botten och chokladmousse på ena och hallonmousse på andra. Sen jordgubbar på förstås. Försökte göra vit choklad löv som dekoration och de blev bra men smälte så fort de kom ut kylen, blev helt slokiga. Kanske är bättre med mörk choklad som inte är så mycket fett i så det blev hårdare.

Ewa hade med sig sin väska som jag ville nalla av henne på midsommarafton, köpt i en butik i Stockholm som vi bara måste hitta när vi åker dit i helgen. Nu hade hon även skitsnygga skor till, också köpta i samma affär. Som dessutom var sköna! Kändes som att gå i en mjuk toffel, helt otroligt! Hoppas, hoppas att de finns kvar ännu. Väskan finns dock i en butik här hemma, men kostar konstigt nog dubbelt så mycket hät hemma. Brukar vara tvärtom alltid annars. Låter som en butik från himlen, men snygga skor och väskor. Som dessutom är sjukt billiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!