måndag 27 juli 2009

Mjölby by day

Ganska fint vid ån i Mjölby
Söta Erica med lille Mats i bakgrunden

Idag blev det en tur till Mjölby med Lillemor och Kevin. Vi skulle luncha med klasskamraterna Mats och Erica som bor där. Vi hamnade på restaurang Mandarin nere vid ån, utsikten var fin och trevligt sällskap, men maten var väl inte de roligaste. Var det inte skaldjur i maten så var det gluten i alla såser, skumt för vara på kinarestaurang som brukar använda maizena oftast. Det blev till sist en vegetarisk rätt med cashewnötter. Trevligt att träffa alla och prata om året som gått och hur vi ska klara år nummer två. Tråkigt värre att Erica ska sluta, typiskt att det alltid är de trevliga som slutar! Men förstår henne, arbetsmarknaden kunde ju vara betydligt ljusare inom journalistiken.

Sedan blev det en glass till Kevin på Skånska Lasses, som blivit betydligt fräschare sen jag bodde i den stan. Tur det! De sa de var mjölfria sorbeter, då Lillemor frågade. Är du säker på det? sa jag. Då jag visste att vi haft såna Gb som det var mjölk i. Bästa jag kollar då, sa hon något surt. Det var mjölkprotein i! Undrar hur många som blir lurade där på somrarna? Tacka vet jag Ben och Jerrys som kan göra sorbet utan mjölk i..
Vi är såna jobbiga kunder när vi kommer, jag gluten och skaldjur och Lillemor mjölkprodukter =) bara ser svettdropparna bryta ut i pannan på de som blir grillade med frågor. Då gäller det hålla koll på vad för allergi som är vad! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!