fredag 3 juli 2009

Bad och åska

Tassarna får prova först om det är badvänligt
Sofi var ju med förstås, kul med sommartidningarna med horoskop och roman följetong. Skulle precis börja läsa följetången då det mullrade. Får göra det hemma istället, kura ihop mig med ett latte i soffan medan regnet och åskan fortsätter därute.





Ångbåten med skojfrisk gubbe


Dunbollar som yrde åt alla håll





Precis nedanför där jag satt




Idag blev det en snabbis till badet. Hann knappt vara där en timme ens innan det mullra och åska i kanterna. Sen blev himlen allt mörkare och stoora regndroppar föll tungt. Så då hamna jag hemma igen, vid datorn. Inte direkt ovanligt...

Men den lilla tid jag hann vara där var oerhört mysigt. Jag trotsade världens lag om att man måste vara minst 2 för att åka och bada och gjorde det själv. Jag överlevde! Hade jättemysigt för mig själv, gömde mig ute på piren och blicka ut mot det blänkande vattnet. Fick sällskap av en rolig gubbe och hans något surmulna tant som kom och ankrade sin båt. Han tyckte det var en ypperlig idé att förtöja båten vid min stortå. När jag ändå satt där så fint. Försökte förklara att jag kanske eventuellt ville gå i och bada också,vems tå skulle då hålla hans båt? En ankfamilj bestående av mamma med hur många dunbollsungar som helst, blev mycket upprörda av att en båt plötsligt var precis där de tänkt simma fram. Pipande klagade de på att de nu fick simma runt, det blev rörigt för mamman hålla reda på alla så dunbollarna for åt alla håll ett tag där. När sedan båten mullrande börja backa för att kunna parkera (lägga till) vid kanten så samlades dunisarna snabbt till en klump vid sin nu ganska upprörda mamma. Så söta!

En simtur hann jag med i alla fall, denna gång rundandes en annan pinne än igår, en idé jag har. Läste ut min superbraiga bok oxå, lite ledsamt, Måste genast kolla om det finns fler av denna superroliga författare Kicki Norman. Tills dess får jag läsa följetongen i Sofis mode.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!