torsdag 2 juli 2009

Kvällsdopp

Huset med glasveranda, vid vattnet
Porten till mitt favvishus

Superfin cykelkorg! Hur lyckas man få ha det kvar, utan att någon stjäl? Hade de varit min cykel hade både blommor och korg varit borta! Cykeln me säkert..


Lilla Mormors bukett, den hade jag blivit glad av att få. Mjölkört, blåklockor, lupiner, klöver, hundkex.. Hoppas den håller sig ett tag vid hennes gravsten.



Idag har jag släpat mig runt 5:an spåret. Får spader på att vikten bara ökar, magen är verkligen som en boll. =(

Under promenaden, som utfördes ganska sakta på grund av värmen, plockade jag blommor och gick med till mormors gravsten. Men det måste ju vara bättre att gå sakta än att inte gå alls, intalar jag mig. Blev supervarm och helt slut ändå, beror väl på den stekande solen. Den var förvisso i moln då, men varmt var det. Kan ju absolut inte bero på min sorgligt dåliga kondis-åhh nää!


Kvällens bad i Berg var en utmärkt idé för att få ner temperaturen lite, fy alltså. Superskönt verkligen att svalka sig lite. Fredrik var inte sen att hänga på oss, fullt utrustad med fika. Det märks att fikandet är ett släktdrag, hihi. Vilka fina hus som ligger därnere vid vattnet då, och flera höll på att byggas på. Inte helt fel att bo där. Tänk att sitta på sin fina glasveranda om kvällarna, dricka te och läsa en bra bok. Allt medan vattnet skvalpar rofullt, bara några meter utanför. Kan man bli annat än lycklig då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!