fredag 24 juli 2009

Sanslös vecka

Såå skönt att det är fredag nu, bara imorgon kvar sen är det ledigt! I stort sett allt som kan jävlas har gjort det denna vecka, på jobbet. Det började i måndags med att växlingsmaskinen snodde 1300 kronor. Jag skulle i godan ro växla myntrullar, något som inte brukar vara helt omöjligt. När jag matat in 1300 kronor av 1309 så vägrar maskinhelvetet ta den sista sedeln. Hur jag än gör så lyser det rött och den vägrar helt sonika ta alla sedlar jag försöker tvångsmata den med. En nu mycket irriterad Pernilla ringer då till kundtjänst och försöker fräsande förklara läget. Tyvärr är den stackaren i andra änden inte den bästa på svenska, så jag får tjata om allt typ tre gånger innan hon fattar att hon måste koppla mig vidare. Detta gör inte mig direkt lugnare, trots den truddeluttande musiken i örat. Nästa person fattar lite snabbare men då det tog sån tid för den första att fatta, och sen innan den andra svarade så hann maskinen ta mina 1300 och spotta ut ett kvitto. "Ej utbetalt 1300" står det retsamt på den lilla lappen. Nähä?!

- Maskinen är nog tom, vi skickar någon dit och kollar, säger människan i luren. Vilket i mina öron låter konstigt en måndag förmiddag. Då borde de väl varit där för länge sen och fyllt på, eller?
-Men då kan ni komma förbi butiken och lämna mina myntrullar då, tycker jag. Nähä, det funkar inte så, tydligen. Märkligt att det funkat så tidigare då. Är ju inte direkt en omväg om de ändå ska fara ner och fylla på maskinen. Suck! Jag behöver ju mynten, var liksom därför jag växlade, men nej nej det ska de sätta in på ett konto som inte jag kommer åt. Hur de än gör så fattas det ju 1300 i växlingskassan på butiken.

-Det tar ett par dagar banken du vet, säger hon lugnande. Hm, skyll på dom, det är ju erat bajsföretag som inte skött sitt jobb från början!

Dagen efter så hade någon/några gjort graffitti på våra ben och jerrys pelare. =( Sen slet någon sönder handtaget på dörren, så de fick komma från Stångåstaden och skruva fast en provisorisk lösning. Givetvis så måste själva handtaget beställas, om det går få tag på alls. Dettta medför att folk tror att de inte kan gå ut genom dörren, trots att de nyss gått in i den. Dumt att bara prova att trycka den utåt.

Idag så la kassasystemet av, inget fungerade och skrivaren strejkade. Hur jag än gjorde så blinkade en lampjävel att pappret var slut, fast det inte var det. Bände till sist loss maskineländet och lyckades hitta en avstängningsknapp på baksidan. Då funkade det till sist! Tydligen fattde inte skrivaren att jag fyllt på papper, suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!