torsdag 16 juli 2009

Motigt läge

Idag har det varit lite uppförsbacke på jobbet, igen. Pelle hann knappt börja förrän han fick mjukglassmaskinen att sätta sig på tvären, med glass sprutandes som följd på precis allt inom ett par meters radie. Strössel, golv, väggar, tak, chokladdopp och heela honom. Inklusive på ryggen, hur är det ens möjligt? Sen slängde han en godisstövel i backen, som höll underligt nog. En något surmulen Pelle ville sen gå hemåt, hihi.

För min del så fick jag leta efter allt, som en tok. En ordersedel som jag letat efter sen igår , fortsatte jag leta efter idag. Ringde Sofia som intygade att den ska ligga på datorskrivbordet. Inte då, när jag letar! Efter ett samtal till chefen så kom det fram att det är två skrivbord i datorn, alltså två datorer ihopkopplade. Hmm hur ska jag kunna veta sånt? Hade ju fått be en datorexpert komma och leta annars, jösses. Klart man ska klicka på en liten grå knapp, som jag aaaaldrig sett förut för att skifta till ett annat skrivbord, givetvis. På samma dator. Suck!

Sen kunde jag inte hitta prismärkaren, den var spårlöst borta. Hittades efter en lååång tid på ett helt annat ställe än jag hade tänkt leta, hittade den av en slump i förbifarten. Efter en stunds prismärkande av godispåsar så försvann siffrorna!

-Pelle, nu är texten borta också, vråla jag, nu ganska psykbrytsnära.
Då hade jag lyckats skjuta ut en liten manick som höll märkaren mot bläcket, hur är det möjligt då? Först är ordersedeln borta, sen märkaren och sen texten i märkaren. Vad är oddsen för det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!