onsdag 4 januari 2012

Sammanfattning 2011



Hände det något 2011 som aldrig hänt förut?

Positivt: Jag fick ett journalistvikariat på sex månader.

Dog någon som stod dig nära?

Tack och lov nej.

Vilka länder besökte du?

Inga alls, enda semestern blev en helg i Stockholm på våren. Det var alldeles för mycket jobb och separationselände denna sommar.

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Mera arbetsro och stabilare ekonomi. En härligare sommar.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Jag tycker midsommar var en mysig dag. Annars Jenny och Fredriks bröllop i januari, väldigt vackert med vinterbröllop.

Vad var din största framgång 2011?

Jobb och nytt boende.

Största misstaget?

Tackat nej till andra bra lägenheter.

Bästa köpet?

Hm, jag har nog mest onödiga köp.

Vad spenderade du mest pengar på?

Mig själv. Fika med vänner och kläder.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Igen, vikariatet.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Adeles "Someone like you", "Rain over me", med Marc Anthony

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Beror på vilket år jag jämför med. Men troligtvis ledsnare. Vilket beror på trötthet och separation.

Vad önskar du att du gjort mer?

Litat på min egen magkänsla

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig.

Blev du kär i år?

Ja

Favoritprogram på TV?

True Blood

Bästa boken du läste i år?

Hm, minns inte vad jag har läst. Plöjer genom en hel del böcker på bussen.

Största musikaliska upptäckten?

Adele

Något du önskade dig och fick?

Roliga jobberbjudanden, både porträttjobb, vikariat och inhopp på olika redaktioner.

Något du önskade dig och inte fick?

Ja, massor säkert. Men jag brukar undvika att tänka på sådant. Tar så mycket energi.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Stod och jobbade i butiken och firade med min familj på kvällen. Några dagar senare hade jag afternoon tea party.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Jag känner att det negativa som hänt ändå gått att vända till något positivt. (hoppas jag) Men lite mindre sjukdom hade varit bra.

Vad fick dig att må bra?

Mina vänner

Vilken kändis var du mest sugen på?

Alexander Skarsgård :-)

Vem saknade du?

Någon som alltid finns vid min sida

De bästa nya människorna du träffade?

Så himla många. Jag är glad över alla coola kvinnor jag fått lära känna lite bättre. Malin, Lina och Michaela.

Mest stolt över?

Att jag lyckats tråckla ihop det här galna året. Hittat en ny fin lägenhet och börjar återvända till livet.

Förhoppning 2012

Att 2012 ska få bli ett lugnare och snällare år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!