onsdag 11 januari 2012

Ledig dag

Idag var en mysig hemmadag. Ledighet och smyckespysslande med Linda. Perfekt för att ladda batterierna. Vi var taggade till tusen och pysslade i flera timmar, med en stökig Pixie som tassade runt bland alla pärlor och band. Mysigt, jag har verkligen saknat våra små pysselstunder. Var lite smidigare då vi bodde grannar, men är ju inte långt mellan oss nu heller. Vi får helt enkelt boka in "pysseldejter".

Idag har de också satt dit en ny tätningslist på min ytterdörr, får hoppas de håller röklukten borta. Idag har det luktat igen, jag som trodde de hade hjälpt med ventilationsändringen. Var nog bara helt enkelt så att den bolmande personen inte har varit hemma. :(

På eftermiddagen var det dags för ett besök hos gynekologen, inte fullt lika mysigt. Det började med att Linda skjutsade dit mig, och securitasvakter sa åt oss att inte köra där. Ombyggnad och många besökare skapade ett mindre kaos. Själva besöket gick bra, men de tog bort bitar av en hudförändring som ska på analys, aj aj! Blev lite risig och matt i pälsen, så har mest vilat efter det.

Det är lite tragikomiskt, de hittar alltid nån ny sabla åkomma då jag är hos gyn. Jag har något som kallas lichen schleros, som är en "tantsjukdom". Den fick ja då jag var typ 23, och den orsakar skörare slemhinna och en intensiv klåda. Så nu fick jag tre (3) nya salvor att smörja med. Och så tyckte hon jag ska äta d-vitamin i trippel dos. Den ska vara bra för det autoimmuna försvaret som orsakar mina flesta problem. Så det är väl bara att köpa en burk och börja trycka i sig då.

1 kommentar:

  1. Pysseldag låter härligt men resten är inte kul alls, det är sånt vi kvinnor får utstå.

    Kramen

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!