onsdag 4 januari 2012

Lucka nummer 24..

Lite såhär i efterskott kom jag på att jag inte öppnat lucka nummer 24. "Berätta om fem fina saker som hänt den här decembermånaden".

Flytten
Just då var det fruktansvärt, men att flytta börjar nu kännas bra. Även om jag kommer sakna min uteplats och gården där oerhört mycket. Men här är det ljust med stora fönster och en svindlande utsikt.

Spådom
Jag blev spådd två gånger samma månad. Först med tarotkort, sedan med stenar och nummer. Nummerologi, kan jag ingenting om, men det roliga (eller skrämmande) i det hela är att båda spådomarna var ungefär samma utgång på. Spådom av två olika kvinnor, på olika tillfällen med olika hjälpmedel. Lite spännande är det allt...

Nyår
Tillsammans med Malin, Yasar och vänner i Malmslätt. Mysigt med kinamat och bubbelvin. Inte fullt lika roligt dagen efter dock...

Aioli
Middag med söta Paulina och Tova på goda tapasrestaurangen Aioli. Gott och mysigt. Jag åt saffransrisotto, kycklingspett, moldaviska grillade grönsaker och smakade även på deras smårätter: heta köttbullar, jalapenos med cheddarost (mums)

Jobbet
Jag älskar verkligen mitt skrivande yrke. Alla roliga möten med människor och mysiga platser. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!