fredag 16 december 2011

Lucka nummer 16

Dagens lucka i Emily Dahls acventskalender: "Berätta om"...Hur du var då du var liten.
Jag minns mest att jag och mina vänner Helena, Petra och Andreas sprang omkring och lekte häst. Vi byggde upp hinderbanor som vi sprang och hoppade över. Vi plockade till och med blommor som vi hade vid hindren, precis som på hopptävlingar på teven. Att ha en egen häst var den stora drömmen, tills jag var 16 och fick min första. Frej, en korsning mellan nordsvensk och något mer. Han hade rejäl man och hovar med hovskägg. Han var stark som en oxe, och min kärlek på ridskolan. Han såldes till en familj och kom sedan på en annons i Corren. Då köpte vi honom och i början fick han bo hos farmor och farfar bland alla kossor i ladugården. Sedan flyttade vi till gården och det blev till sist ett stall med flera hästar. Men som sagt, liten var jag kanske inte då, utan då vi hoppade över våra hinder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!