torsdag 1 december 2011

Berätta om.... en julkalender

På Emily Dahls blogg finns en bloggkalender. Som en adventskalender för varje dag i december, en väntan på julafton alltså. Det tänkte jag haka på. Lucka ett är:

Berätta om mig
Jag heter Pernilla Andersson och bor i Linköping, tillsammans med mina två luddiga katter Pixie och Busan.
Jag jobbar som journalist och i en godisbutik. Skrivjobbet är bara ett vikariat, men det absolut roligaste jobb jag någonsin haft.
Just nu söker jag en mindre lägenhet, då jag separerade från min sambo i augusti.
Förutom lägenhetsletandet så gillar jag att pyssla.
Decoupage och pärlsmycken är det som just nu ligger varmast om hjärtat. Målar gör jag gärna, men det var länge sedan nu.
Drömmen är att någon gång få skriva och ge ut en egen bok.
Att fotografera är något som jag gillar mer och mer. Jag hoppas kunna få gå en kurs och lära mig mera om det.

2 kommentarer:

  1. Trevligt att få veta lite mer om dig. Vilken härlig bild du har på min show off, jag tittar på den och ler.
    Idag ska jag lägga till dig på min blogglista så jag inte missar något.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla Busan ja, jag ler så fort hon kommer tassandes här hemma. Så mjuk, len och gosig :-) Jag är på din blogglista med, kram

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!