onsdag 14 december 2011

Flyttröj i Luciatider

Igår for jag på Luciafiranden i Finspång. Först ut var musikskolans elever som lussade för PRO. Sedan var det Finspångs Lucia med sina tärnor som intog slottet för lite skönsång. Väldigt fint med Luciasång i slottsmiljö, måste jag säga. Jag har bilder men det kommer senare för de är kvar på jobbet.

Idag är det ledig dag och då gäller besiktning av lägenheten. Hyresvärden har äntligen godkänt bytet, det tog ganska exakt en månad... Så på fredag ska vi skriva på kontrakt. Spännande detta! Men själva flytten ger mig ångest. Min kompis Cissi har varit här ett par dagar, och igår for vi till Ikea för att köpa flyttkartonger. Fyra var fick vi med oss därifrån, och då fick vi släpa upp dom på en vagn. Så tunga! Och då är det ändå inget i dom. Hur ska detta gå? Dyrt är det med kartongerna med, 8 stycken kostade 228 kronor nåt. Gah! De räcker väl till ett rum av tre här gissar jag. Jag som tyckte jag slängt mycket saker, men nu blir det att öka växeln med kastandet. Väskor någon? Kistbord i shabby chic med rosor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!