söndag 4 december 2011

Julbord med jobbet

Ikväll var jag på julbord med tidningen i Norrköping, på Grand Hotel. Det var hur gott som helst! Massor med olika fisk, såsom lax, makrill och andra varmrökta godingar. Sedan hade de en asgod svampomelett. Jag vet det kanske inte brukar vara höjdpunkten på julbordet, men så jäkla god omelett! Helt sanslöst. Gräddigt krämig och fluffig. Mums! Efterrättsbordet var också en höjdare.

Efteråt blev det en sväng till Munken, som var en smällvarm pub med massor folk. En mysig kväll måste jag säga. Fast jag var sliten som vanligt, efter butiksjobb på dagen. Så nu ska jag sova i 190 och samla kraft inför morgondagen. Tur jag inte börjar förrän halv 12 då :-) Jag mutade katterna med lite tonfisk då jag kom hem, för att döva mitt dåliga samvete att de fått vara ensamma mycket idag.

Kram och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!