söndag 18 april 2010

Pojkarna står på rad

Idag har vi städat lite ordentligt. Peter gick loss med dammsugaren rejält i katternas rum och under soffan och andra jobbiga ställen. Även ute har vi fixat, köpt ny jord och hällt på i landen. Vart tar all jord vägen? Vi häller alltså på 5 säckar varje vår, hmm. Grannen som har en fin perser kom förbi och ville hälsa på våra katter. Tyvärr hade vi dem inne, känns inte som någon kanonidé att ta ut Pixie så hon får jord i stjärten. Hennes katt var i alla fall superfin, världens päls som var hur fluffig som helst. "Han badar en gång i veckan, blir helt gul i stjärten annars. " Jisses, jag tycker vi är duktiga om vi badar Pixie och Busan en gång i månaden!

Jag berättade om kattungarna som fötts döda. Då sa hon att vi fick låna hennes katt och para Pixie med. Sanslöst. Först är det helt omöjligt att hitta en pojke till henne, men nu då jag aldrig mer i hela livet vill vara med om förlossning igen, då har vi plötsligt två. Hanen pixie parats med nu, får vi låna igen också, suck. Kunde de nya grannarna inte flyttat in hit förra året istället? Då fanns det ingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!