måndag 19 april 2010

Busan är en badtjej




I skolan idag var det föreläsning med Ulf Thorgren. Han har jobbat hela livet som journalist och kom för att avråda vår klass från att göra detsamma. :) Det var för stressigt och jobbigt och folk fick cancer och dog. Misär med andra ord. Men han var ändå rolig och inspirerande att lyssna på, lite lång föreläsning kanske mellan 9-12. Blir ju trött som en gås av att bara sitta och lyssna.

Påväg hem stannade vi på Ulfåsa möbler en snabbsväng. Meningen var att vi skulle fika och kolla på blommor, men det var stängt på båda de ställena. Istället shoppade vi lite i möbelaffären. Jag hittade två söta hinkar som ska fungera som blomkrukor. De hade fått in lite vita shabby chic möbler. Blandannat ett sött brickbord... Blev lite sugen måste jag säga.

Ikväll åkte Busan i badet. Fick lite ångest av grannens kattbadande en gång i veckan. Nu är hon helt fluffig och luktar duschkräm. Så fort hon kommer in i rummet kommer en väldoft, så söt. Nu ligger hon och snarkar i soffan bredvid mig.

Stackars Pixie ligger där med som ett litet knyte. Hon äter och sover som vanligt. Kelig är hon också, men hon letar allt efter sina små bebisar. I morse jama hon alldeles hjärtskärande. :( Såå synd om henne! Önskar jag kunde få tillbaka hennes små barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!