måndag 12 april 2010

Blommor


De ska ha brudbukettsdagar där 16-17 april

Var på mormors grav idag och planterade några penséer. Först hade jag inga blommor med mig alls, tänkte att de behöver man kanske inte ha varje gång, plus att det brukar alltid vara fullt med växter så man får trycka ner de som man har med sig. Men denna gång så fanns det bara några stackars påskliljor i en vas. Resten var torrt och gammalt eller inte växt upp än.

Det roliga var att jag hade precis varit på den mysiga blomaffären som ligger vid kyrkogårdden, det var därför jag gick förbi där. Så nu fick ja gå tillbaka dit och köpa blommor fast jag precis beslutat mig för att inte göra det. Men så mycket fint de har där! Fast mest inneväxter och arrangemang än så länge. Hon i kassan log brett då jag kom tillbaka, undra nog vad jag velade om så.

Det blev allt några penséer till vår uteplats med, inte alldeles lätt att knöla ner något i vårt land för det är lökar och andra växter överallt där känns det som. men några stycken står allt där och lyser nu så gulligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!