torsdag 22 april 2010

Omöjligt yrkesval




Vilken dag! Först möte i skolan där läraren pep om att vi skulle på möte på MvT. Det kunde man minsann inte göra under lektionstid. Problemet var bara att vår andra lärare sagt att det var okej, plus att det var ett skolarbete vi höll på med. Sen då vi kom till tidningen var givetvis min text för lång, hade ingen lokal anknytning och 3 miljoner andra fel. Suck! Jag ger upp detta yrke snart. Helt omöjligt att få sommarjobb eller ens timvikariat och nu går de inte ens sälja en enda ynka, förbannade text. Jag är nog helt enkelt gjord för att stå i en godisbutik tills jag avlider av tristess. Bläääh, gnällig nu.

Eftermiddagen var ialla fall trevlig. Då åkte Zung, Lillemor och jag till Hageby höga och tittade på alla fina blommor. Sedan var vi en lillsväng inne i Vadstena och fikade. Mysigt att strosa omkring där i alla gamla gränder. Köpte saker till Pixie och Busan på affären Morrhåret. En rosa sele med hjärtan och en liten rosa mus som piper då de leker med den. Pixie tyckte den var rolig då den pep, men fattade inte att hon måste röra den för att den ska pipa. Satt och stirrade på den som paralyserad efter att jag fått den att pipa. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!