onsdag 21 april 2010

De apatiska


Nu har tanden äntligen slutat blöda som en tok. Igår kväll var för äckligt. Efter middagen så ökade det och rann hela tiden, tills jag sköljde med klorhexidin då jag skulle lägga mig. Då la de av. Sedan imorse ringde telefon så då när jag pratade så började det igen, men bara tillfälligt. Skönt slippa känna den där äcklia blodsmaken i munnen hela tiden.

Idag blir det att läsa Gellert Tamas bok, De apatiska. Hemsk historia om asylsökande i Sverige, hur de familjerna behandlas i ett land som man trodde var ganska humant. Om barn som bara ligger och varker pratar eller lever överhuvudtaget. Elvaåringar som måste använda blöja. Helt apatiska efter att få se sina föräldrar torterade och våldtagna. En över 600 sidor tjock klump som ska vara färdigläst och analyserad nästa vecka. Jag är på sidan 176...
Tur det är grått trist väder, så slipper jag känna panik över att behöva vara inne. Men hade varit skönt kunna sitta på uteplatsen i solen och läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!