tisdag 27 april 2010

En bra dag

Dagen började bra. På dagens tidning låg ett brev som suttit fast i brevlådan sedan igår. Det var från svärmor, med ett sött katthalsband i och några rader om de stackars kattungarna som aldrig fick se dagens ljus. Då blir man glad, ibland behöver man bli påmind om att folk finns därute.

Sedan kom Zung och vi fikade te ocj en päronpaj jag gjorde igår. Fick ett "leilaryck" och hackade mörk choklad i pajen då jag bakade. Tyvärr smakade de inte så leilalikt, blev blött och inte alls krispigt. Hade nog för många päron i. Vi satte oss på uteplatsen med katterna. Busan streta och drog och skulle in hela tiden och Pixie drog o slet sig in till grannen. Måste verkligen sätta upp staket runt vår uteplats! Detta med koppel är både hopplöst och inte får man ha katterna så heller, antar jag.

Tanken var att vi skulle börja med en skoluppgift, att intervjua folk som blivit citerade i mvt eller corren. Kolla om de blivit rättciterade i artikeln. Både "vanlig" person och politiker typ. Vi kom inte så långt, hittade de vi tänkt ringa bara. Så imorgon blir det full rulle med att ringa och intervjua personer och skriva artikel. Plus att läsa klart bokeländet vi tragglat med nu i flera veckor. Blä, jag har mer än 100 sidor kvar hur jag än gör, känns det som. Blir helt enkelt apatisk av att läsa om apatiska barn. Hemsk bok. :(

Efter det var vi på stan och Ikanohuset och shoppade. Fikade på Café Berget, ett gammaldags charmigt ställe. Där fanns hur många teer som helst att välja på, jag tog jordgubb colada, ett grönt te. Det var så gott! En kul flädersorbet satt som smäck till. Att vi bara en timme tidigare ätit kinabuffé hör ju inte till saken..

När jag kom hem hörde jag ett meddelande på mobilen. Då hade söta Linda från corren ringt och undrade om jag ville göra ett frilansuppdrag! Hihi, äntligen! Så glad jag blir, nu känns det genast roligare att vara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!