torsdag 15 april 2010

Gastroskopi från helvetet

Idag har jag överlevt en gastroskopi. Det var inte någon höjdare! Vi hann parkera bilen, anmäla oss i reception, göra ingreppet och gå ut till bilen igen på 30 minuter. Inget ta det lugnt här inte, herregud. Hann knappt in där förrän de ropade upp mig och in på en brits. Lägg dig på vänster sida och så ner med världens slang i 180. Tårarna sprutade och jag hulkade som en tok, men de kvittar, ner med skiten bara. Ingen fråga innan om man vill ha lugnande eller hur de kommer gå till. Jo, de frågade om jag gjort de förr och jag sa att jag gjort biopsi innan för celiaki. Jaha, men det här är samma, säger de. Snicksnack! Biopsi är rena semestern i jämförelse. Då blir man omhändertagen och hinner andas och komma in i rummet innan de är nere i magen och river. Fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!