tisdag 7 februari 2012

Skärpning Östgötatrafiken!

Nu vet jag vart värmen i bussarna till Finspång finns. I bussarna som går till Norrköping! Åkte buss hem från Norrköping idag då vi haft kurs med jobbet, i den gick det sitta utan jacka och halsduk på. Jag frös inte ens, ingen satt med jacka på. På Finspångsbussen är fläktarna eller ac:n med iskall luft på. Att ha den blåsandes på sig under en timmes restid är inte skönt! Möjligen på sommaren då det är 25-30 grader varmt, men inte den här årstiden. Särskilt inte nu med runt tio minus ute. Blir helt iskall om fötter och nos. Alla sitter fullt påpälsade, med knäppta jackor, mössor och allt på sig i de jävla bussarna. Hur kan man ha det så? Folk sitter och pendlar i den busshelveten varje dag till Siemens, det tredje största företaget i hela länet. Då ska man kanske ha bussar där folk inte fryser ihjäl? Skärpning Östgötatrafiken! Välj lite mer med omsorg vilka som köper upp avtalen med er, grr!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Klart det inte ska vara så här! För att vi ska kunna åtgärda det här vill vi att du anmäler det via vår webb. Ange linje och exakt tid du åker så kommer informationen till rätt entreprenör http://www.ostgotatrafiken.se/Kundservice/Lamna-synpunkt/.

    Vänligen

    Sylvia Rydström, informationschef
    ÖstgötaTrafiken

    SvaraRadera
  2. Japp, det har jag gjort nu...

    SvaraRadera
  3. Så där kallt har vi också i bussarna på Färingsö ibland!
    Man blir helt genomfrusen för resten av dagen. Jag har numera ett hopvikbart sittunderlägg med mig. Åker man en hel timme vill man inte sitta och frysa! Men ibland är det varmt och skönt också.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!