söndag 19 februari 2012

Årets första loppisrunda


I helgen blev det årets första loppisrunda! Underbart, då känns det verkligen som att det går åt rätt håll. (Även om det snöar nu) Igår var vi på Mormors källare i Vadstena, en antik och kuriosabutik med fina lampor, porslin och gamla kort. Jag köpte dessa tre, är perfekt för smyckestillverkning.


Idag var det loppis på Brunneby musteri, men det var mest skräp som folk kom dit med. Och dyrt! Men vi åkte till andra loppisar på vägen som hade öppet. Då hittade jag denna söta lilla skål..


Det blev även en Bambitavla. Jag kunde helt enkelt inte låta bli, så himla fin, någon som ritat den för hand. Inte för jag har något barnrum eller ens någon plats för fler tavlor...


Och ikväll har det varit gos som gällt :-) Så himla mysigt att Busan äntligen kommit på att det är mysigt att kela. När vi köpte henne gick det inte ens att ta i den lilla katten, helt livrädd. Nu kommer hon och lägger sig tätt, tätt inpå mig i sängen och är hur gosig som helst. På hennes villkor dock, annars går det inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!