måndag 13 februari 2012

Inställda tåg

Vilken dag! Detta är ju rätt typiskt mig, såhär sista dagarna på mitt journalistvik så blir jag sjuk. Eller såpass dålig i magen så jag fick ta en tidigare buss hem och missade min inbokade intervju på eftermiddagen. Det roliga i kråksången är det att det gick ingen buss hem vid två, så jag fick åka över Norrköping. Först buss dit i 40 minuter, medan magen bubblade som stekt smör. Trodde aldrig att det skulle gå vägen och började leta efter en toalett på bussen. Fanns givetvis inte, men jag klarade mig i alla fall tills det var dags att gå av. In på toaletten på station och sedan ut. Då var flera tåg inställda, gah! Buss igen (utan toa) var inte hemma förrän vid fem. Helt sanslöst! Det tog alltså närmare tre timmar att ta sig hem, inte kul med denna mage kan jag säga.

Nu har jag vilat sedan ja kom hem, det vill säga gosat med flickorna och pysslat med bloggen. Jag har suttit och satt dit etiketter på mina inlägg, det är ju typ 1600 stycken så jag är långt ifrån klar. Hoppas nu att magen håller sig lugn nu ikväll. Måste ju erkänna att jag känner mig rätt sliten, men det är ju inte så konstigt...

Snart kommer Cissi och då ska vi fika på små rosa, hjärtformade hallonbiskvier. Det är ju trots allt alla hjärtans dag imorgon. :-)

1 kommentar:

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!