söndag 5 februari 2012

Gnällinlägg...

Ja jösses, jag är nog påväg att gå in i den berömda väggen. Känns som allt jag står för kretsar kring jobb. Det är i alla fall den vanligaste frågan till mig "jobbar du?" Nog för att jag jobbar på två ställen, men även jag vill prata om någonting annat någongång. Jag jobbar knappt heltid, men hade trots allt ingen semester i somras, mer än fem dagar i maj och fyra dagar i augusti. Det HADE varit skönt att få vara ledig ett tag då viket tar slut nu i februari. Hur mycket jag än älskar mitt skrivjobb så behöver även jag ledighet. Men då föll det sig så att jag ska jobba i butiken istället, vilket är bra, men ändå... Gah! Fast då blir de inga långa resor varje dag och inte så mycket tider. Tur det! Känner jag nu, men det kanske ändras. Är jag knäpp som längtar efter lediga dagar? Eller är det normalt att köra på året runt? Det känns i alla fall inte normalt, inte för mig. Sedan vill jag ju jobba med skrivandet, inte stå i en butik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!