söndag 26 februari 2012

Mums- En god affär

Jag har mest skrivit om mina skrivjobb på bloggen, men jag jobbar ju faktiskt även i en härlig butik också.


Världens godaste glass: Ben & Jerrys! All annan glass smakar ju vattenblask nu då jag fått smak på denna godsak. Visst den ÄR dyr, men med som med allt annat, man får det man betala för. Denna glass innehåller ekologiska och fairtradeprodukter, äkta grädde och ljuvliga stora bitar av smarriga kakor, choklad och nötter. Dessutom är det mindre luft invispad, så varje kula innehåller mer glass än tillexempel GB eller "Bosses". Att företaget sedan jobbar aktivt för miljön, gör att varje kula inte bara smakar gott, utan även gör gott. *Love*


En komönstrad kaffelatte-maskin. Där gör vi krämiga kaffedrinkar. (Det slinker ner en varje pass, inte nyttigt alls...)


Söta pralinaskar, denna skulle jag gärna tagit emot i alla hjärtans dag present... Men icke då.


Detta är lycka i form av en söt liten svamp. Champignon caramel från franska Michel Cluizel. En underbar pralin med en underbart seg kolai foten, och krokant typ som i Daim i den ljuvliga lilla hatten. Doppat i Michel Cluizels underbart goda choklad. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!