onsdag 22 februari 2012

Secondhand -race

Igår vart det ännu en mysig loppisrunda, eller återvinning och second hand runda får man kanske kalla det då det var i stan. Cissi och jag for runt till alla vi kunde komma på. Vi började på Prio1 i Tornby, och fortsatte till Återvinningen i Hackefors och Nostalgimix i Tannefors. (Den senare var tyvärr stängd då vi var där)På Prio1 hade de gjort deocupage på en gammal koffert eller resväska, målat den vit och satt på fina rosor. Den var bara dekoration, men fick en bra inspiration.
Sedan blev det en svullig lunch på steves coffe, kycklingspett med pommes och deras ljuvliga aioli! Nästa stopp var Myrorna, där vi konstaterade att det var lite dyrare än på de tidigare stoppen. Jag hittade dock en kanna med ljuvliga rosor på där, och boken "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Röda korset var det samma sak, dyrt och inte så kul alls. Sedan fyndade vi lite på Kretsboden. Cissi köpte en ursöt uggla som såg ut som Busan - helt burrig och med stora ögon. Nostalgiloppis och Misoui var tyvärr stängda, eller kanske tur det för vi var helt slut efter denna dag. Bilder på mina fynd kommer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!