söndag 7 juni 2009

Trevliga människor

Ännu en helg i godisträsket till ända. Enda skillnaden är att imorgon är det ingen skola och ingen praktik eller något överhuvudtaget. Känns ganska konstigt, skönt men konstigt.

Igår så diskuterade två kunder om varför folk står i den andra långa glasskön, egentligen? De smakade på våran glass och sa att det är ju helt otroligt, varför välja någon annan? De frågade mig, men jag hade inget bra svar alls. -De gillar väl att stå i kö, sa jag som fullkomligt älskar vår glass.
- Vilket jippo, det är ett jippo. Det måste vara därför. Folk gillar jippon. Jobbigt för er att konkurrera med ett jippo, sa de och gick. Helt förvånade och fortsatte dividera om varför egentligen folk stod i den långa kön, när det finns godare glass närmare.

En kväll tidigare i veckan så var det en annan kund som erbjöd sig att stanna kvar hos mig en stund då en lite udda person kom in i butiken. -Vill du jag ska stanna en stund hos dig, sa han. Så snällt, jag sa nej men tack ändå. Sådana människor förgyller livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!