söndag 21 juni 2009

Loppisfynd=skit

Jag har konstaterat att min loppisnäsa är inte vad den borde vara. Midsommar firades ute på mina föräldrars vackra gård. Vi åt mest hela tiden, jordgubbar med grädde, sill och grillat.. Katterna trivs som fisken i vattnet därute, Busan blir en helt annan lycklig och kelig katt. Vädret bjöd på både regn och sol. Vid sill och jordgubbslunchen var det smällvarmt och sol men vi hann knappt äta upp förrän regnet stod som spön i backen. Milt sagt varierade..

Ett gammalt grannhus ska säljas därute, och vid tömingen på möbler och inredning så brakade golvet sönder och upp for det råttor till kors och tvärs. Ska kanske tillägga att ingen bott där på lääänge. Hittade en handgjord besticklåda som var såå söt, plus full med råttbajs.. Hade även sett ut en väldigt vacker turkos hink i emalj, den ville jag ha ut loppishögen. Tänk så fint plantera blommor i den!

-Det är en gammal bajshink så himla äckligt, sa mamma.

Suck, hittar jag bara bajssaker nu? Först besticklåda som råttorna haft som toa, sen den där fina hinken, som tydligen använts som toa vid sängen. Orkade inte folk gå ut ur rummet på den tiden? Så äckligt, då lär de ju knappast ha tvättat sig heller, utan bara lagt sig igen med skitiga fingrar i de gamla vackra broderade lakanen. Vilket slöseri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!