måndag 15 juni 2009

Loppisrunda

Mysigt fik i Söderköping, med takbjälkar och supergod glass.
Cissi blir alltid bra på bild

Brorsan med här



Underbart skåp på cafeét



Orkide på vårat bord

Söndagen bjöd på ytterligare en mysig loppisrunda med Cissi, min bror, Peter och jag. Denna gång tog vi åt Söderköpingshållet. Inget att rekommendera i loppis väg direkt. Hittade en skylt på vägen om loppis in mot Ekenäs slott. Efter ett evigt snirklande på grusvägar så hittade vi den inne i skogen. Den var rätt bra, hade mycket möbler också och det är kul så det inte bara är kastruller och gamla trasiga koppar. Hittade gamla fina långa teskedar, som jag tänkte ha som latteskedar. Men det lär ju inte vara dess rätta användningsområde, för vem drack latte förr? Minns picnickorgar då man var liten, det var aldrig att fika ute absolut inte. Det kostade ju pengar! Utan saft i en urdiskad gammal sirapsflaska och hembakade bullar var det som gällde. Fanns inga 50 cl petflaskor med cola zero då inte, haha. Känner mig verkligen urgammal. Misstänker att dagens barn slipper de där sirapsflaskorna med sliskig saft. Fast å andra sidan så blir det nog sällan hembakade bullar för dom, vem hinner baka till sina barn idag? Färdigköpt är det som gäller och bullar är ju fööör onyttigt, en grov macka är det som gäller med avocado på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!