måndag 14 juni 2010

surkart

Hmm, vissa kunder skulle behöva gå charmkurs. De kan bara inte vara trevliga på nåt sätt och påminner mig genast om varför jag inte vill jobba i butik. Givetvis kom det in en sådan idag, under första halvtimmen då ja började jobba.

Hon plockade smågodis och skulle ha för precis 30 kronor, så hon fick springa och väga hela tiden som en unge. Då det var uppe i 29.50 så sprang hon och hämtade mer.. det är ju dumt att nöja sig, menar jag.

Sedan då hon skulle betala blev det 31.50. Ja,det är ju bara så typiskt,vägde den lilla biten så mycket klagade hon då. Sur redan där. Jag ska ha glass med och betala med mitt presentkort, gnällde hon vidare och slängde fram ett presentkort på 100 kronor. Vad vill du ha för glass då,frågade jag. JA DEN SOM KOSTAR 35 kronor blir det väl, gormade hon och skulle nu betala för en person till. Det skulle jag tydligen kunna räkna ut att hon skulle handla för 100 kronor prick. Då slutade notan på 101.50 vilket hennes vän fick betala de sista örena. Sur som en citron stampade hon nu till glassen och valde smaker och klagade om hur lite man fick för 35 kronor.

Skönt då hon gick, inget var bra alls. presentkortet lär hon väl fått av någon stackare,som vet att hon inte blir nöjd med något. OM hon nu hatar glass, godis och mig, ge då för jössenamn bort presentkortet til någon som gillar livets goda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!