tisdag 15 juni 2010

Syltkakor i mjölby

Idag blev det en snabb sightseeing till Mjölby på ett frilansuppdrag. Så himla roligt. Passade på att hälsa på hos redaktionen där jag hade praktik en snabbis då. Köpte med mig små söta syltkakor till dem, men deras kaffemaskin fungerade inte så de hade just fikat på ett annat ställe. De tog sig tid att sitta ner och damma i sig torra kakor ändå, en stund.

Det kändes lite deppigt att komma dit och veta att jag inte fick sommarviket där. Han som ska vara där i sommar har jobbat på fyra tidningar,så det kan jag ju inte mäta mig med direkt. Men å andra sidan så kan ja ju inte få mer erfarenhet om jag inte får jobba heller, som Rita sa..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!