tisdag 15 juni 2010

Spaghettibolognese sorbet

Idag var det en betydligt roligare kund i alla fall. Hennes vän skulle köpa en kula sorbetglass, den med mango och röda bär. Jag vill ha en kula mango berry swirl i en bägare, sa hon snabbt som attans.
Ska du verkligen ha den äckliga, menar du den där gulröda där. Den är jätteäcklig, om jag minns rätt, sa hennes vän då och pekade på sorben med en grimas.
Jag gillar den, sa hon som köpte den och började mumsa.
Jag kanske minns fel, sa hon som var äcklad, är det inte den sura, frågade hon mig och varpå hon fick smaka en sked av mig. ÅH FY DET ÄR DEN HEMSKA, den smakar ju tomatsås den röda delen. Vad har de fått den smaken ifrån, ben och jerrys åt säkert spaghetti bolognese och kom på den här glassen,skrattar hon och går iväg.

Sedan kom en av våra stammisar och handlade sin dagliga ranson, han var lika glad som alltid och köpte sina sedvanliga bitar till sig och sin fru. Hon var lite sur hon igår med den där glassen, sa han och tittade oroligt på mig. Han var här igår med då en kund var mer eller mindre vansinnig på mig för att hon skulle köpa glass för ett presentkort. Det är klart att han som gillar oss och handlar här varje dag,nöjd och glad, undrar vad det var för fel på den människan..

1 kommentar:

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!