söndag 6 juni 2010

Du gamla du fria

Du gamla, Du fria, Du fjällstora nord
Du tysta, Du glädjerika sköna
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna
Din sol, din himmel, Dina ängder gröna
..........................................
Du tronar på minnen från fornstora dar,
Så ärad ditt namn flög över jorden
Jag vet att du är och du blir vad du var
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden
.............................................
Jag städs vill dig tjäna mitt älskade land
Din trohet till döden vill jag svära.
Din rätt ska jag värna med håg och med hand
Din fana den högt bragderika bära
Din fana den högt bradgerika bära
.......................................
Med Gud ska jag kämpa för hem och för härd
För Sverige den kära fosterjorden
Jag byter Dig ej mot allt i den värld
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden
Nej, jag vill leva jag vill dö i Norden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!