måndag 7 juni 2010

Macarons och läckra naglar

Söta skor med strass provades på Deichmann. Passade Emys blingade tånaglar perfekt
Svårt få en bild som visade de fina naglarna

Min lilla chokladmacaron. Fanns pistage, hallon och någon mer smak med.
18 kronor på waynes coffé


Nu var man inskriven på arbetsförmedlingen - igen! Fick en tid hos en handledare den 21 juni. De tyckte det var långt fram i tiden.. Då får jag träffa en handledare inom handelssektionen. Sedan får jag en ny till kultursektionen, för dit hör jag också nu efter utbildningen. Lycko mig då som får gå dit två gånger....

Efter det fikade jag på Waynes Coffe med Emy. Sådan tur att hon var ledig och ville med på en spontanfika! Mysigt. Där hade de macarons, såna små franska mandelmaränger med kladdig smet mellan. Det var smarrigt, men små bakverk. Jisses, en tugga sen var den väck i magen. Skulle tagit en av varje färg...

Emy hade gjort superfina naglar med dekorationer. Köpt China glaze fina nagellack på tradera billigt. Lackat och satt dit dekorationer själv, även de fyndade på tradera. Så snyggt! Hade även gjort så på tårna. Nu ska jag leta nagellack och sådant där med. Inte ens tänkt på att det finns där.

Jag kände mig sunkig värre bredvid henne med mina omålade skivade naglar. Idag var en sån dag att det hade inte hjälpt att jag gjort mig ordning heller, allt kändes fel. Tillråga på allt så regnade då jag gick hem, blev blöt som en fisk. Hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!