fredag 11 juni 2010

Stress och panik, vi måste hinna shoppa!!

Alltid då jag är som mest stressad så händer det konstiga saker och allt jävlas. Som igår, skulle till ikano med en kompis och hann knappt svälja sista biten knäcke tills frukost förrän hon skrev att hon åkt hemifrån. Aaah! Då skulle jag äta upp, duscha, sminka mig och klä på mig. Mitt i allt börjar jag dammsuga, för tänk om vi ska va här först? Diska måste jag med! Och plocka undan de värsta. In i katt/data rummet och plums, klev jag i en kattspya på en matta där. Hmm, mysigt då den sipprar upp mellan tårna. Bara hoppa på ett ben in i badrummet, tvätta foten och ner med mattan i badkaret. Vid det här laget är jag genomsvett! Tur jag ändå var påväg in i duschen...

När Zung väl kommer hit är jag på uppe i varv så jag kastar mig ut genom dörren, trots att hon står och pratar i telefon. Hon lägger på och vi åker ut till tornby. Nu är klockan ungefär elva. Jag är inte hemma förrän halv fem. Alltså tar det ungefär fem och en halv timme för oss att gå igenom området. Fast då har vi fikat, lunchat och hunnit med en glass också. Går jag med sambon har vi sprungit igenom skiten på en timme...
Det är likadant om Zung och ja går på stan, vi måste ha en hel dag på oss. På lördagar hinner vi inget innan de stänger klocka fyra. Efteråt ligger vi på varsitt håll, helt slut och färdiga. Illamående. Hahhaaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!