torsdag 8 oktober 2009

Webb-tv och stickat

Under den här veckan och nästa så trakasserar vi skolans teaterelever. De håller på och övar inför en barnföreställning. Eller föreställning för barn heter det nog. Meningen är att vi ska göra ett webb-tv inslag på 5-8 minuter, och en radiosnutt på några minuter. Denna vecka har vi filmat ungefär 50 minuter som sedan ska klippas ner ordentligt.

Nu är inte detta min favoritsyssla direkt, jag tycker att det är så himla mycket roligare att skriva än redigera film. Kan kanske bero på att vi inte gjort annat än webb-tv sen vi började, känns det som. Intervjua är ju alltid kul, men sen ska man arbeta med allt material, puh. Ska bli så himla skönt då dessa veckor är över och man kan få skriva igen!

Veckans höjdpunkt än så länge har varit shopping rundan med Malin i onsdags. Vi gick på stan i solen, oh pratade av oss om allt och inget. Lunchade på Ming Palace, fikade på Espressohouse (en supergod bar med nötter och choklad!) och handlade. Jag hittade en stickad tröja på H&M och ett par tights från Bik Bok. Tröjan hade Malin på sig då vi sågs, jättefin verkligen. Jag brukar iofs inte använda stickat, blir så himla varm. Men denna var så mjuk och gosig så hoppas den kommer till användning. Utan alltför mycket värmeslag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!