torsdag 1 oktober 2009

Modekväll

Denna smaskiga kladdkaka med chili svullade Fredrik då vi fikade. Ser såååå god ut!






Detta var från en ny butik som hade öppnat i gallerian
Denna outfit från Vila var supersnygg. Spetsleggings med overknee socks över.
Publiken jublade glatt då denna modell tog av sig morgonrocken! På slutet rök rocken bort helt, till tjejernas jubel!
Jean Pierre Barda och någon lokal förmåga var konferencier

Ikväll var det modekväll på galleria Leo, eller gränden som det hette förut. Butikerna var extraöppna klockan 19.30-22, och det var modevisning och vissa erbjudande i butikerna. Jean Pierre Barda pratade om mode och stil och gled omkring, försökte se cool ut. Butikerna i gallerian hade modevisningen, MQ visade en supersnygg lila klänning med tights som jag var tvungen att gå och kika på. Tyvärr såg klänningen ut som en gardin eller teaterdraperi då den hängde i butiken så provade den inte ens. Visst den var snygg på modellen, men hon var ju smal som en pinne och allmänt piffig.

Lämnade in min mobiltele som bråkat sedan jag köpte den, fick en uråldrig gammal lånetele, som jag fick skriva på papper att jag lånade så jag inte skulle stjäla den. "Det har faktiskt hänt förut att kunder inte lämnat tilllbaka lånetelefonerna så vi har bytt till gamla." Som om det skulle hända! Vill knappast hellre ha denna tegelsten, även om min tele är helt kass.

Men det värsta var nog att tjejen på 3 trodde att jag sa att jag var född 1944, inte 1974. Hon skrev in det i datorn utan att blinka. Hmm ser jag ut som om jag var närmare 70?! Nog för att jag känner mig sliten alltså, men det var väl ändå lite väl. "Oj då, det har varit en lång dag med mycket siffror", flamsade hon då jag påpekade att 1944 var lite fel. Bara för att hon såg ut att vara 12 år så kanske man inte ska tro att alla andra är döende för att de är över 20. Morr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!