tisdag 6 oktober 2009

Ringorm eller dräktig??


Varit hos veterinären med Pixie idag. Hon kliar sig och fäller stora tussar päls, ser helt utarmad ut med. Stackaren. Veterinären blev helt chockad då hon såg katten;

-Huskatt? Är det där en huskatt? Det står i papperen att hon är huskatt! De brukar inte se ut så där, ingen annan här som ser ut så där.
- Eh, ja hon gick som det på försäkringsbolaget, försökte jag förklara. Det är en korsning perser och chinchillaperser...
-Ja det ser jag, det förklarar saken! Nu ska vi undersöka.. åhh vilka fina ögon hon har! Vilken färg! Veterinären var helt faschinerad av Pixie. Jag började tro att jag hade tagit med mig fel katt och åkt iväg med Busan. Då är denna reaktion liiiite mer vanlig.

Efter lite klämmande och kikande på pälsen så kom veterinären fram till att det är nog inte ringorm, men att vi ska ta test på det i alla fall. Jag ska köpa en ren tandborste och borsta de kala fläckarna och sen lämna den på labb.
-Det kan vara graviditet också som gör henne så trött och sliten, vill du ta ultraljud nu? Kostar 600 kronor. Det kan vara för tidigt ännu att se något på det, frågade veterinären.
-Nja vi får nog vänta tills man säkert kan se nåt på det, tack, svarade jag och gick ut för att betala detta besök.

Tio minuters tittade på päls och förskottsbetalning på tandborstgrejen: 1220 kronor. Skaplig timpeng veterinärer måste ha! Får köpa en billig tandborste, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!