onsdag 28 oktober 2009

Fina färger



Igår innan bion så fick jag en snilleblixt att jag skulle gå en promenad i solen. Släpade mig runt korta spåret i Ryd. Men där är det ju ingen sol direkt, fick lite fina bilder i alla fall. Är så fint ute nu, särskilt med alla färger.
Då jag kom in så tappade jag upp ett bad, med massor med skum. Det blev verkligen en halvmeter skum, då skojar jag inte. Lush badbomber är suveränt bra! Problemet var bara att då jag kröp ner i vattnet så skvalpa det över kanten, i mängder! Inte rann det ner i avloppet heller, utan bort mot mattan och tidningarna jag hade med mig in för att läsa.
Blev ingen skön badstund inte, och efter blev det bara att stressa med att torka torrt överallt. Hur kan det bli så blött?! Och varför i jössenamn rinner vattnet alltid åt fel håll?
Då jag var klar med städandet och torkandet så var klockan kvart över fyra. Shit! Jag ska träffa Camilla och Malin om en halvtimme! Det tar ungefär en kvart att gå till stan härifrån, och så skulle jag klä på mig, sminka mig och torka håret innan dess med. Stress och panik! Vad ska jag ha på mig då? Allt är skrynkligt i garderoben. (Måste verkligen göra ordning därinne, igen!) Åhh stövlarna är smutsiga! Till råga på allt så trasslade hårfönen in sig i håret, så jag fick slita bort en stor tuss!
Det slutade med att jag med andan i halsen kom nerspringandes på stan, iofs bara 5 minuter sen, men med skitiga stövlar, fuktigt hår och genomsvett! Jag som hade tänkt snoffsa till mig rejält då det för en gångs skull var en lyxig tjejkväll på g...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!