måndag 19 oktober 2009

Temavecka

Finsk konst, damen till vänster målar jag av nu. Utställning på torsdag!

Denna vecka är det temavecka i skolan. Årets tema är Finland, förra året var det Latinamerika. Då gjorde vi en pinata med godis till festen på torsdagkvällen. Den gjorde succé bland både vuxna och barn.

Iår är jag med i konstgruppen. Vi målar tavlor efter finska konstnärer. Jag målar en tavla av Akseli Gallen-Kallela, som är en stor konstnär därifrån. De andra tjejerna är superduktiga, och snabba! Den ena har redan målat klart en tavla av samma konstnär som mig. Den andra tecknar en superfin i blyerts. Med nakna killar med världens snoppar. Verkar vara mycket snoppar i finsk konst, i alla fall på google....

Imorgon har vi föreläsning med en chefredaktör från Dalademokratens tidning, det ska bli intressant. Plus fortsätta måla! Jippie =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!