tisdag 20 oktober 2009

Tematte istället för lattemamma

Det händer inte alltför mycket i mitt liv nu. Det var en jättebamsing till bajskorv i kattlådan förut. "Det kan jag ju blogga om, i brist på annat", sa jag. Tänkte att jag som har katter och dricker mycket te är en tematte? Istället för att vara en lattemamma som dricker kaffe och bloggar om sitt barns blöjor och bajskorvar. I brist på barn och blöjor då..

Det måste vara Pixie som bajsat, sa vi. Inte skulle lilla Busan bajsa en sån stor. "Kanske därför hon har ont i ögat. Ögonen höll väl på att ploppa ur förut då hon bajsade den stora", sa Peter. Men mysteriet löstes inte.. (själv tror jag nog att det är Peter som gått på lådan, så stor var korven..)

Idag var Göran Greider i skolan och höll föreläsning för vår klass. Han såg ut som Einstein. Grått hår som stod som en kvast runt skallen. Men rolig var han, alltid kul att lyssna på sådana personer. Han pratade både journalistik, samhällsklasser och finanskris. Jag har inget att prata om förtydligade han då han malt på i en timme. Sen fortsatte han en timme till, typ.

Annars var det tavelmålning som gällde idag. Den börjar ta färg nu, bakgrunden och håret i alla fall. Imorgon ska jag försöka få till en kroppsfärg, hon är helt naken så blir lite svårt. Finns mest knallröd, knallblå och knallgröna färger. Blandar lite hejvilt för att få till lite mindre skrikiga nyanser. Nu ska det finnas vit med, vilken var en bristvara idag.

De andra tjejerna är så duktiga, jämför man min målning så kan man tro att en unge gjort min. Pinsamt! Men det är i alla fall väldigt roligt, jag måste nog byta tillval från foto till skapande. Där målar de varje torsdag. Vilken lycka! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!