lördag 1 december 2012

Vintagesmycken

Anna örnberg har gett ut flera fina böcker om shabbychic. Hennes senaste bok handlar om att göra nya smycken av gamla saker. En helt underbar bok som jag har köpt och fått massor ny inspiration! Jag ska börja leta efter gamla fickur med kedja på loppisar, titta så söta smycken som de kan förvandlas till



Titta så tjusiga kragar man kan göra av gamla spetsdukar.

Fin spets har också förvandlats till armband, så himla sött!

Det här är ju helt otroligt! Drivved från havets strand har blivit ett underbart armband.

Silverskedar har fått nytt liv som söta armband. Åh jag har ganska många snirkliga sådana skedar som ligger i en kökslåda...

En ring gjord av ett gammalt nyckelbeslag, så fint! Undrar bara hur hela möbeln såg ut. Men smart idé att ta tillvara på alla vackra detaljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!