lördag 8 december 2012

Lucka nummer 7

Lucka nummer 7 i Emily Dahls adventskalender, "En bild på mig själv, så som jag alltid skulle vilja se ut", då valde jag dessa bilder. Det är den duktiga Klara "Bullmamma" Johansson som stylat mig pinupstyle och fotografen Emma Nilsson. Gå in på Emmas blogg http://inhatewetrust.blogg.se/ för att se fler av hennes underbara bilder.

Detta är under tiden jag förvandlades, på med mängder av smink, lösögonfransar och ungefär en flaska hårspray.

Sedan fick jag hoppa i Klaras fina klänning och efter ungefär 100 hårnålar såg jag ut såhär. Blommorna är sådana fuskblommor som Klara klippt av och limmat fast på hårnålar med limpistol. Piffigt. Läs hennes blogg här: http://klarhaa.blogspot.se/

Sedan skulle vi ut i regnet ( det var i oktober förra året) och fotograferas till Folkbladets vinterbilaga. Med regnet smattrande på ryggen så poserade jag och Klara på så gått vi kunde. Jisses va blickar jag fick på bussen hem! Då hade jag mina vanliga kläder, men sminket och håret var kvar sådär. Bara något rakare av regnet. Undrar varför det alltid måste regna då man ska vara fin?! Det var några tjejer på bussen som satt bakom mig och pratade om håret. "Jag vill också ha sådant löshår", sa den ena. Men tji fick hon, det är mina egna längder. Eller var, nu är det både ljusare och kortare.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder! Snygg frisyr och jag gillar Bardot rutorna.

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Fina bilder ..kul att du vill vara med i min utlottning
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så fin du är på korten.
    Man ska passa på att bli fotograferad när man känner sig extra fin.
    Ha en fin Advent!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!