onsdag 29 september 2010

Gräv ner känslorna

Den här veckan svischar förbi i all hast den med. I tisdags var jag och gjorde ett porträtt på en fotograf, hoppas hon gillar bilderna jag tog på henne sen! Pinsamt nästan, jag är inte någon fotoexpert direkt..

Igår var det allmänt kaos här då det kom fram att en ihjälfrusen kille som hittats i skogarna i Värmland, var från Finspång. Det fick jag börja rota i med poliser och ledsna anhöriga. Hemskt! Jag som knappt ringt polisen alls sen jag började här fick nu sitta och riva i deras eventuella tjänstefel som lett till någons död. Vaknade i natt med ett ryck och det första jag tänkte på var den ledsna anhöriga. Hur ska hon reagera på min text i dagens tidning? Jag lir lite för berörd för såna här saker. Man måste kunna sortera bort känslorna annars gräver man snabbt ner sig, fick jag höra både under dagen igår och idag. Visst säkert bra, men hur gör man det? Artikeln är i alla fall mest läst idag på hemsidan och var både på löpsedeln och ett uppslag i tidningen. "Finspångsbo hittad ihjälfrusen i skogen" och "Ett förvirrat samtal" är från igår. Andra texter från veckan är "Dopmässa i Hällestad" , "Klocka eller konstverk"och "Här kan du få råd" denna vecka. Förutom notiser och dagens fråga då.

Himla roligt jobb måste jag säga, veckorna har svischat förbi och imorgon är min sista dag p´å det här viket. Hoppas de behöver mig någon mer gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!