fredag 3 september 2010

Trötthet är ingen siffra

I onsdags då jag var på jobbet så inventerade vi. Att väga all lösvikt och räkna klubbor och skit slet på krafterna hos mig. Ärligt talat har jag inte så mycket krafter till och börja med.
Men i alla fall så sa jag det till Birgitta, vid klockan två ungefär, att jag var trött. Vi hade hållit på sedan sju kan tilläggas..
"Trött, är du trött? Vad ska jag säga då som är så gammal? Svarar hon då. Visst hon är 25 år äldre än mig, men trötthet är väl ingen siffra? Du kan vara barn och vara trött. Du kan vara tonåring och vilja sova halva dagen. Minst. Eller du kanske är en nybliven mamma och får aldrig sova, klart hon kan känna sig trött. Även om de personerna inte är 60 år. Visst jag är yngre än Birgitta, men jag är ändå medelålders och har ständig värk. Jag äter tabletter varje dag, klart jag kan få vara trött utan att behöva förklara mig?
Jag sa det att jag har vägt all lösvikt, jag är helt slut i kroppen. (Vi har 170 godisbehållare varav de väger mellan två till åtta kilo styck)
"Det har jag med gjort massor andra gånger", säger hon då. Var du inte trött då då, undrade jag.
"Jo, det var jag kanske." svarar hon då. Suck..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!