fredag 24 september 2010

Kul att gå till jobbet

Då har den första veckan som reporter i Finspång svischat förbi i all hast. Tänk att det kan vara så roligt att gå till jobbet? Första dagen kändes lite svår, men sen kom jag snabbt in i det. Har ju inte skrivit nyhetsartiklar sedan i mars, om man inte räknar den helgen i Finspång i augusti. Roligt är det i alla fall och jag far omkring i tidningens ford ka som ett svartvitt streck. Eller det känns som det går i 180 fast bilen tuffar fram i 80 km i timmen. Bara drönar i motorn, men så smidig att parkera med då. Jösses!

Börjar lära mig att hitta på de bygderna med. Har varit i Rejmyre och Sonstorp på jobb och i olika delar av Finspång då förstås. Igår var jag inbjuden på ett lunchmöte på Hotel De Geer av SKTF, det var kul. Alltid roligt att läsa det man skrivit dagen därpå i tidningen. Men inte idag. Då tyckte jag mest att min text om SKTF lunchmötet kändes barnsligt i jämförelse med Nt:s text. De hade fokuserat på möteshandlingarna och förbundets framtid. Jag hade vinklat det på hur mötet var och hur de inbjudna upplevde det. Kändes töntigt, men men. Han som skrev det hade ju jobbat i flera år och hade en annan vinkel.

Mina artiklar finns i alla fall på folkbladets hemsida på nätet, sedan gör man även småsaker som notiser och dagens fråga. Då står ju inte namnet förstås.. "Slagsmål utanför skola" "Monolog förr-dialog idag" "Kolossal satsning på Skärvinge gård" "Efterlängtad gåva till pendlarna" och "I ur och skur" är mina jobb. Inklusive bilder. Lär vara med en del i helgen med, men de får jag se imorgon på nätet eller på måndag i blaskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!