söndag 5 september 2010

Antik och kuriosa i Borensberg


Igår var vi på Borensbergs marknad efter jobbet. Själva marknaden var mest skit, men vi hittade några antikbodar och loppisar som vi spanade in. Den ena låg i en mysig gammal vid byggnad nere vid vattnet. Där hittade jag massa kul! Fanns en gammal hattask och söta snirkliga stolar. Till och med en vitmålad gungstol med rosor på! Tyvärr lite för dyrt för min smak så köpte inget. Ångrar gungstolen lite, såå fin! Men vart ska man ha alla möbler?!

Sedan låg det en till sådan myspysbod i en annan liten backe. Där hade de massa fina blå serviser, gamla spetsar och broderade lakan. Ganska dyrt där med tyvärr. Köpte däremot en egyptisk bild på en bösloppis mitt i "stan" där. Peter fyndade en gammal lpskiva för 5 kronor. Billigt sa lilleskutt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!