måndag 20 september 2010

Första dagen

Idag var första dagen på mitt journalistvik i Finspång. Var lite tveksam imorse då förkylningen är kvar i kroppen. Huvudet dunkade och jag fick snyta blod sådär på morgonkvisten. Inte så trevligt..Men det gick bra bara jag fick komma igång. Men vilken trafik det är på morgonen då, tog världens tid att ta sig ut på motorvägen.

Väl framme var det en intervju på en mysig bondgård. De bodde i ett litet hus på föräldrarnas gård. Mitt emot så låg en gammal, gammal mangårdsbyggnad som såg hur mysig ut som helst, med gröna slingrande växter runt hela dörren. Huset var byggt med liggande plankor, på gammalt vis. Där var inte iordninggjort sedan 40-talet sa hon. Det bara kliade i fingrarna att få gå in i det huset, tänk vilka fynd som säkert gömmer sig därinne? Gamla snirkliga möbler och skira koppar....*dagdrömmer*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Välkommen in till mig, tack att du tog dig tid att tassa hit! Lämna gärna en kommentar så jag vet att du varit här. Har du ingen blogg, välj anonym så ska det fungera ändå. Ha en fortsatt härlig dag!